محصولات سبز( سلامتی)

هدف ما سلامتی شما دوستان است

محصولات سبز( سلامتی)

هدف ما سلامتی شما دوستان است

استیک آلکالاین:
محصولی از سری محصولات آب هوشمند نوترون می باشد که در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جامعه ،تهیه گردیده است

توپ ماشین لباسشویی:
محصولی سبز و بی نظیر از سری محصولات آب هوشمند (Smart Water) می باشد

سردوشی آلکالاین:
مضرات آب شهری که باعث کدر شدن مو و خارش کف سر، ریزش مو، بسته شدن منافذ پوست و اسیدی شدن آن می‌شوند را از بین می‌برد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اسیدی و قلیایی

غذایی که ما مصرف می‌کـنیم با اکسیژن ترکیب گردیده و انـرژی تـولید می‌کند امـا پـس ازسوختن، غذا تبدیل به یک پسـماند اسیدی شده و وارد جریان خون می‌گردد. این مواد زائد از طریق تعریق و ادرار دفع می‌گردند اما همیشه بدن قادر نیست تا با این افزایش اسیدیته مقابله کند. این مواد زائد اسیـدی غالبا از اسیـدهـای چـرب، کـلستــرول، اسید اوریـک، سـنگ‌های کلیه، فسفات‌ها و سولفات‌ها تشکیل یافته اند. تجمع این مواد زائد در بافت‌های بدن روند پیری را سرعت می‌بخشند.

علت کلسترول بالا کم‌تحرکی و مصرف نان و پاستای بیش از حد، علت اسید اوریک مصرف گوشت، علت اسید فسفریک مصرف برنج، برخی غلات و نوشابه‌های گازدار و منشاء اسید سولفوریک مصرف زرده تخم مرغ می‌باشد. اسید فسفریک و اسید سولفوریک برای بدن سمی می‌باشند و می‌بایست توسط مواد معدنی خنثی گردند تا به بدن آسیب نرسانند.

کلا بدن برای متعادل نگه داشتن سطح PH خون یا مواد اسیدی را در بافت‌های بدن رسوب می‌دهد که با تداوم این روند اسیدیته اینگونه بافت‌ها افزایش یافته و نهایتا به مرگ سلول‌ها و سرطانی شدن آن‌ها می‌انجامد و یا به کمک مواد معدنی و قلیایی ارگان‌ها و استخوان‌ها آن‌ها را خنثی می‌سازد. کلسیم، منیزیوم، سدیم و پتاسیم از مهمترین مواد معدنی قلیایی می‌باشند که بدن برای خنثی کردن مواد اسیدی از آن‌ها استفاده می‌کند. در واقع با ترکیب اسید و باز یک نمک خنثی تشکیل شده و از کلیه‌ها دفع می‌گردد. بدن برای خنثی‌سازی مواد اسیدی از کلسیم استخوان‌ها برداشت می‌کند که نهایتا به پوکی استخوان منجر خواهد شد.

درجه PH از 0 تا 14 متغیر می‌باشد. اعداد بالای 7 قلیایی (باز) و اعداد پایین 7 اسیدی محسوب میگردند.PH 7 نیز خنثی نامیده می‌شود. خون، لنف و مایع مغزی،نخاعی در بدن به گونه‌ای طراحی گردیده‌اند که در محیطی اندکی قلیایی (بازی) می‌بایست بسر ببرند. نسبت ایده‌آل اسید به باز در خون می‌بایست 20:80 باشد.PH طبیعی خون نیز 7.4 میباشد.
اسیدی شدن PH خون علل گوناگونی دارد:
1. استرس هیجانی، استرس و تنش اسیدیته خون را افزایش می‌دهد.
2. رژیم غذایی اسیدی کننده خون.
3. تجمع مواد سمی.
4. واکنش سیستم ایمنی بدن.

بدن برای جبران PH اسیدی از املاح معدنی قلیایی استفاده میکند. چنانچه رژیم غذایی حاوی مواد معدنی کافی برای جبران نباشد، همانطور که توضیح داده شد تجمع اسید در سلول‌های بدن و یا آزادسازی مواد معدنی استخوان‌ها را در پی خواهد داشت. جالب است بدانید که PH 6.9 خون میتواند منجر به مرگ انسان گردد. هنگامی که اسیدیته خون و مایعات بدن از حد معمول افزایش می‌یابند مشکلات بسیاری را در بلند مدت برای فرد پدید می‌آورد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
1.  پیری زود رس.
2. آسیب به سیستم قلبی،عروقی،افزایش تصلب شرایین.
3. افزایش وزن، چاقی و دیابت.
4. سنگ کلیه و نارسایی‌های کلیوی و مثانه‌ای.
5. کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن.
6. افزایش آسیب‌های رادیکال‌های آزاد خون.
7. پوکی استخوان.
8. درد مفاصل، آرتروز، درد عضلات و تجمع اسید لاکتیک.
9. خستگی مزمن،سردرد،سر گیجه،ترش کردن(رفلکس معده)،گاستریت معده،کاهش انرژی.
10. افزایش ترشحات مخاطی.
11. افزایش تنش واسترس،بی‌خوابی.
12. خشکی پوست و مو،ناخن‌های شکننده.
13. افزایش بروز سرطان.
14. کاهش توانایی بدن در جذب مواد معدنی و دیگر مواد مغذی.

البته بیش از حد قلیایی شدن خون نیز برای بدن مضر می‌باشد و باید سعی شود تا تعادل اسید و باز بدن با مصرف رژیم غذایی مطلوب حفظ گردد. از آنجایی که بدن در محیط اندکی قلیایی‌تر بهترین کارایی را داراست بنابراین باید بیشتر از غذاهایی که پس از گوارش یافتن تولید باز می‌کنند استفاده شود. میزان اسیدی وقلیایی بودن مواد غذایی پس از گوارش آنها تغییر می‌یابد. مثلا پرتغال که یک میوه بسیار اسیدی ست پس از متابولیزه شدن ادرار را قلیایی می‌کند.
مواد غذایی که پس از مصرف بدن را اسیدی میکنند (20 تا 40 درصد رژیم غذایی را باید شامل گردد):
شیرین‌کننده‌های مصنوعی، گوشت، نوشابه‌های گازدار، غلات و حبوبات فاقد سبوس، شکلات، سیگار، قهوه، داروها، ماهی، مربا، ژله‌ها، پاستا، شیرینی و کیک، نمک، شکر سفید، چای سیاه، سرکه سفید، شیر، تخم مرغ، لبنیات (به غیر از ماست)، ذرت، عدس، زیتون، زغال اخته، آلو، بستنی، سوسیس و کالباس، آسپرین، غذاهای سرخ‌کرده، آجیل، آب میوه‌های غیرطبیعی (موجود در سوپر مارکت‌ها)، روغن‌ها(بویژه زیتون)،خردل،ترشی‌ها.
مواد غذایی که پس از مصرف بدن را قلیایی می کنند (60 تا 80 درصد رژیم غذایی را باید شامل گردد):
تمام میوه‌ها به غیر از آلو، تمام سبزیجات، جوانه‌ها،ادویه‌جات، نخود فرنگی، لوبیا، آجیل(بادام)، ماست، سینه مرغ، تخم‌مرغ پخته، عسل.
نکته1: با خیساندن آجیل‌ها (مغزها) درون ظرف آب به مدت چند ساعت می‌توانید از خاصیت تولید اسید این مواد غذایی بکاهید.
نکته2: با طولانی کردن مدت جویدن غلات میتوانید از خاصیت اسیدسازی آنها بکاهید. (هر لقمه را 40 بار بجوید)

.

.

.

.

لطفا درباره مطلب( نظر ، انتقاد ، پیشنهاد) بدید

ممنون از بازدیدتون


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی